заповніть форму, і наш консультант зв'яжеться з вами, щоб відповісти на всі ваші запитання

Ціна безпеки

Охоронні фірми мають намір знижувати ціни і пропонують додаткові послуги

Втративши під час кризи частину клієнтів, охоронні фірми всіляко намагаються втриматися на ринку свої послуг. А деякі з них домагаються цієї мети будь-якою ціною, в прямому сенсі цого слова. Нині клієнтами охоронних фірм можуть бути навіть підприємці, які тільки починають свій бізнес, і ті, хто давно хотів скинути на когось певну частину побутових турбот.

Комплексний захист

В Україні ринок охоронних послуг представляє два традиційних напрямки: фізичний та технічний захист об’єктів. До фізичного відносять погодинну і цілодобову охорону. Технічну ж часто обмежують установкою систем охоронної та протипожежної сигналізації. Поєднання таких сервісів, за словами учасників ринку, дає можливість не тільки збільшити результативність охорони, але й зменшити її собівартість для замовника, адже після того, як апаратура встановлена, роль людського фактору зменшується. «Погодинно оплачувати роботу охоронця занадто дорого для нас, тому офіс підключений лише до сигналізації. Плата за місяць обслуговування обходиться фірмі дешевше, ніж чергування охоронця цілодобово впродовж тижня », – говорить Павло Марченко, директор туристичної фірми ТОВ« Турклуб ».

Варто зазначити, що для багатьох охоронних підприємств установка та продаж захисної апаратури – це основний напрямок діяльності. І якби в 2008 році число замовників в середньому по ринку не зменшилася на 40%, то велика частина приватних охоронних підприємств (ПОП) так і існували б, надаючи стандартні послуги. Але через скорочення кількості клієнтів та збільшення конкуренції, багато ПОПів змушені занижувати вартість своїх робіт. Втім, є й ті, хто не захотів поступатися прибутком. «Не можна стверджувати, що наші послуги дешево коштують. Але все ж, фірма існує не за рахунок дорогих послуг, а за рахунок числа клієнтів і постійного грошового обороту. Останнім часом ми не переглядали ціни, на сьогоднішній день вони на тому ж рівні, що й рік тому, і найближчим часом не зміняться», – каже Андрій Агапов, директор охоронного комплексу« Пересвіт ». Підприємець пояснює це тим, що він спочатку відкинув стратегію дешевих робіт і зробив ставку на широкий спектр послуг. «Ми впровадили пульт охорони і контролю об’єктів, який дає можливість використовувати новітні пожежні й охоронні сигналізації з виїздом групи швидкого реагування», – пояснює він. Крім того, в «Пересвіт» крім самої охорони клієнт може отримати і юридичну допомогу. Наприклад, співробітники компанії можуть представляти в суді інтереси замовника, допомогти йому скласти позовну заяву або ж просто надати юридичну консультацію.

Професійні охоронні компанії не займаються розширенням асортименту своїх послуг за рахунок непрофільних.

Шляхом розширення спектру надаваних послуг пішла й охоронна компанія «Дев’ятка». Підприємство виступає в якості кадрового агентства, яке займається атестацією та підбором працівників для охоронних служб. У «Дев’ятці» кажуть, що зазвичай такою послугою користуються фірми, які вирішили організувати свій охоронний підрозділ. «Ми не вирощуємо конкурентів, а, перш за все, вчимо і допомагаємо в підготовці кваліфікованих експертів охоронної діяльності. І, крім усього іншого, це ще й приносить нам прибуток», – говорить Ростислав Шлома, начальник відділу «Дев’ятки ». В процес відбору та перевірки залучена спеціальна комісія, яка оцінює потенціал кандидатів. Ця послуга включає й роботу психолога для визначення профпридатності майбутнього охоронника. Під час процесу тестування в «Дев’ятці» також застосовують детектор брехні, за допомогою якого, наприклад, можна розкрити підставного працівника від недобросовісного конкурента.

Співробітник компанії розповідає про те, що останнім часом конкуруючі організації на всіх рівнях бізнесу не обмежують себе використанням тільки апаратури для прослуховування або фізичних ресурсів. Все більше застосовуються новітні наукові й технічні методи. Щоб протистояти таким просунутим злочинцями, компанія пропонує технічний захист інформації. «Ми не можемо сказати, що були першими у впровадженні таких послуг, але, як і в будь-якому іншому бізнесі, якщо ти прагнеш досягти успіху в роботі, необхідно йти вперед і впроваджувати щось нове», – з упевненістю заявляє пан Шлома .

Важко не помітити, що на ринку також стає все більше приватних фірм, готових за відносно невисоку плату надавати послуги, які, по суті, не мають ні найменшого відношення до охорони: поселення в готелі, виїзд на місце ДТП, консультації й довідки в процесі вирішення конфліктів. Але більша частина гравців залишається вірними своїй спеціалізації. «Так, кількість замовників зменшилась, але це зовсім не означає, що треба поміняти сферу діяльності. Я власник охоронної фірми, яка надає профільні послуги, і, якби мої працівники возили білизну в пральню або вигулювали собак, то ми б мали відповідну назву », – говорить В’ячеслав Рожко, директор охоронної фірми« Віраж »(м.Дніпропетровськ). «Зрозумійте, тут дуже важливе питання репутації, тому серйозна організація ніколи не буде розмінюватися на дрібниці», – переконаний підприємець.

Несправедливий і строгий клієнт

Сергій Шабовта, президент Федерації працівників недержавних служб безпеки, стверджує, що майже 80% ринку охоронних послуг в Україні – це організації з досить невисоким рівнем професіоналізму. Але за рахунок низьких цін на свої послуги ці компанії отримують клієнтів. Фірми, які не бажають занижувати вартість своїх послуг, змушені шукати інші шляхи підходу до потенційного замовника, показуючи лояльність і пропонуючи індивідуальний підхід.

«В даний час на ринку існує безліч так званих охоронних підприємств, які навіть не можуть відшкодувати клієнтові збитки. Часто з них і стягти немає чого, тому в підсумку, через своє бажання заощадитиі, потерпілий залишається ні з чим», – запевняє директор« Пересвіту».

Інші гравці змушені йти на серйозні поступки. Наприклад, в «Пересвіт» замовникам надається можливість відстрочки на оплату послуг до трьох місяців. «Ми завжди намагаємося знайти компроміс, але найчастіше замовники користуються послугами, а платити відмовляються. Особливо це яскраво проявилося в 2008 році, коли багато суперечок довелося вирішувати через суд», – пригадує пан Агапов.

Незважаючи на це, представники охоронного бізнесу готові до обговорювання індивідуальних умов співпраці з кожним окремим клієнтом. «Клієнт обирає тільки ту послугу, яка йому потрібна. Можна також вибрати цілий пакет послуг. Для нас це питання не є принциповим, тому що вартість послуг формується по встановленому прейскуранту. Але, як виняток, можливі знижки для клієнта, які роблять комплексні замовлення. Загалом, необхідно розглядати кожен випадок окремо», – розповідає Андрій Агапов.

Проте, за словами пана Рожка, часто замовників привертає саме невисока ціна, а зовсім не висококласний сервіс, лояльність і професіоналізм охоронної компанії. «Я не зрозумію, куди ще можна знизити вартість послуг. Так, існують фірми, година роботи яких коштує 6 грн. А я десять плачу тільки охоронцеві! Питання: які ж у них там співробітники, якщо їх робота коштує так дешево?», – дивується підприємець. Тому професійні ПОПи змушені розраховувати тільки на свідомість замовників, а також їхнє небажання заощаджувати на особистій безпеці.